BAZA USŁUG BADAWCZYCH
Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rynki zagraniczne i współpraca międzynarodowa
słowa kluczowe: fair trade, ryzyko walutowe, współpraca gospodarcza, handel zagraniczny, potencjał eksportowy
numer oferty: UEK/12
tematyka badań:
Szczegółowe analizy o danym rynku/rynkach zagranicznych, z uwagi na konieczność podjęcia określonych działań gospodarczych, społecznych, politycznych tego rynku/rynków dotyczących. Doradztwo i pomoc w nawiązaniu współpracy handlowej i gospodarczej.
usługi:
- przeprowadzanie wszechstronnych badań i analiz uwarunkowań mikro- i makroekonomicznych z uwzględnieniem aspektów prawnych, politycznych i społecznych danego kraju/rynku
- opracowanie ekspertyz i opinii dotyczących wybranego sektora bądź aspektu działalności na danym rynku zagranicznym
- przeprowadzanie analizy potencjału eksportowego przedsiębiorstwa
- badanie rynków zagranicznych pod kątem rozpoczęcia lub rozszerzenia działalności gospodarczej, wybór rynku zagranicznego i opracowanie strategii internacjonalizacji
- przygotowanie strategii i biznes planów przedsiębiorstwa na potrzeby danego rynku/rynków zagranicznych
- doradztwo i pomoc we wdrożeniu przygotowanych planów rozwoju na terenie danego kraju
- opracowanie zaleceń odnośnie polityki handlowej i strukturalnej
- analizy tendencji rozwojowych w międzynarodowej wymiany towarów i usług w dobie globalizacji
- doradztwo w zakresie finansów międzynarodowych i finansowych aspektów wymiany handlowej
- ekspertyzy z wybranych zagadnień współpracy międzynarodowej takich jak:
- protekcjonizm handlowy
- Fair Trade na świecie
- marketing międzynarodowy
- zarządzanie międzynarodowe
- polityka UE w zakresie przedsiębiorczości i innowacji
- fundusze unijne i polityka strukturalna UE
- szkolenia z zakresu:
- dokumentacja w handlu zagranicznym
- metody płatności w handlu zagranicznym
- międzynarodowe transakcje handlowe i gospodarcze
- instrumenty regulacji polityki handlowej
- metody zabezpieczania przed ryzykiem walutowym
- negocjacje w handlu zagranicznym
- międzynarodowe zwyczaje, niuanse i formuły handlowe
- formułowanie strategii i programów marketingowych związanych z wejściem i konkurowaniem przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
doświadczenie / referencje / realizacje:
- wysoko wyspecjalizowana kadra ekspertów posiadających rozległe kontakty w biznesie międzynarodowym
- bogate, wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań i projektów z zakresu współpracy i wymiany międzynarodowej dla przedsiębiorstw i instytucji polskich oraz zagranicznych
- dostęp do użytecznych baz danych wymagających specjalnych uprawnień
- organizacja Forum Handlu Zagranicznego (corocznej imprezy stanowiącej swoistą platformę komunikacyjną świata nauki i biznesu) przez Katedrę Handlu Zagranicznego UEK
- ocena wyróżniająca dla kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze w ramach Katedry Handlu Zagranicznego na naszej Uczelni przyznana przez Państwową Komisja Akredytacyjna w 2014 roku
forma współpracy: usługi badawcze
rodzaj usług badawczych: analiza, ekspertyza
informacja / kontakt broker Uniwersytetu Jagiellońskiego
imię i nazwisko: Małgorzata Smaga-Szczepańczyk
telefon: 122935909