BAZA USŁUG BADAWCZYCH
Uniwersytetu Jagiellońskiego
Grywalizacja i jej potencjał w edukacji
słowa kluczowe: grywalizacja, motywowanie, edukacja
numer oferty: UEK/16
tematyka badań:

Wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do utrzymania zaangażowania, budowania nawyków i kształtowania pozytywnych zachowań w nauczaniu.


Szkolenie przybliży możliwości zastosowania różnych form grywalizacji: tradycyjnej, z wykorzystaniem elementów gier strategicznych, RPG, planszowych i terenowych oraz wersji on-line, bazującej na wprowadzeniu online’owej platformy dostępnej dla każdego uczestnika w nią zaangażowanego.

Dzięki wykorzystaniu grywalizacji w prowadzonych zajęciach, uczeń/słuchacz będzie w stanie:

  • pozyskać konkretną wiedzę – angażując się w ciekawe aktywności, które będą odpowiednio ustalane i monitorowane przez nauczyciela,
  • podejmować wyzwania i ustalać zoptymalizowany plan działań w celu ich osiągnięcia,
  • partnersko i konstruktywnie rywalizować z rówieśnikami,
  • rozwijać logiczne myślenie,
  • nauczyć się odpowiedzialności za podejmowane decyzje,
  • radzić sobie z porażką, którą można zamienić w iterację powtórzeń,
  • doskonalić umiejętność planowania, łączenia faktów i wyciągania wniosków,
  • odkrywać i doceniać swoje mocne i słabe strony,
  • nabrać pewności siebie,
  • poznać jak wygląda praca projektowa oraz jak niezbędna jest współpraca i praca zespołowa.

Korzyści

  • nabycie praktycznych umiejętności wdrażania i projektowania grywalizacji w programach edukacyjnych,
  • ukazanie narzędzi cyfrowych oraz zasobów edukacyjnych (w tym otwartych zasobów edukacyjnych) do realizacji zajęć,
  • poszerzenie własnego warsztatu pracy,
  • doskonalenie umiejętności rozwijania kompetencji kluczowych,
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych,
  • ukazanie możliwości wykorzystania grywalizacji w zwiększaniu zaangażowania uczniów/słuchaczy w proces edukacyjny (w tym w kształceniu zdalnym),
  • poznanie założeń edukacji poprzez gry,
  • nabycie praktycznych umiejętności wykorzystania gier edukacyjnych i grywalizacji w nauczaniu przedmiotowym.
usługi:

Oferujemy

  • szkolenia i warsztaty,
  • pomoc przy zgrywalizowaniu konkretnych zajęć/tematów lekcji.

Problematyka poruszana podczas zajęć:

  • Zabawa a gra;
  • Gry tradycyjne i gry cyfrowe w edukacji;
  • Edukacja poprzez gry;
  • Zadania i funkcje edukacji poprzez gry i grywalizacji w postapandemicznym świecie;
  • Kreatywność i metody rozwijające twórcze i projektowe myślenie (m.in. storytelling, Design Thinking, warsztat kreatywny);
  • Grywalizacja – teoretyczne i praktyczne jej aspekty;
  • Grywalizacja a motywowanie i zaangażowanie ucznia/słuchacza;
  • Laboratorium grywalizacyjne (przykłady narzędzi i dobrych praktyk w zakresie gier i grywalizacji, zajęcia m.in. z twórcami/wdrożeniowcami gier i rozwiązań grywalizacyjnych, projektowanie własnych działań z zakresu grywalizacji i edukacji poprzez gry).
doświadczenie / referencje / realizacje:
  • Duże doświadczenie w badaniach nad zastosowaniami grywalizacji w obszarach biznesowym i edukacyjnym,
  • Współpraca z dostawcami rozwiązań – platformy grywalizacyjne i możliwość wykorzystania ich narzędzi do wdrożenia grywalizacji,
  • Opracowanie programów grywalizacyjnych i pomoc przy ich wdrożeniach w przedsiębiorstwach i dla nauczycieli.
forma współpracy: usługi badawcze, inne
rodzaj usług badawczych: ekspertyza

informacja / kontakt broker Uniwersytetu Jagiellońskiego

imię i nazwisko: Małgorzata Smaga-Szczepańczyk
telefon: 122935909
AKTUALNOŚCI
NAJNOWSZE INFORMACJE
W sprzedaży pojawił się produkt powstały na bazie technologii z UJ

Stworzona na Uniwersytecie Jagiellońskim technologia, która przed kilkoma laty została sprzedana spółce CHDE Polska SA, stała się podstawą do opracowania biokompatybilnych nanokapsułek, umożliwiających skuteczne dostarczanie do organizmu związków hydrofobowych. Za chronionym patentem wynalazkiem stoją prof. Szczepan Zapotoczny z Wydziału Chemii UJ i dr Joanna Szafraniec-Szczęsny z Wydziału Farmaceutycznego UJ CM.

Naukowcy UJ CM opracowali cząsteczkę, która może posłużyć w terapii chorób neurologicznych
Zespół prof. Krzysztofa Kamińskiego z Wydziału Farmaceutycznego UJ CM opracował cząsteczkę o symbolu iQ-007, która zakończyła z sukcesem fazę rozwoju przedklinicznego w kierunku terapii padaczki lekoopornej. Obecnie prowadzone są prace pod kątem regulatorowym dopuszczającym cząsteczkę do pierwszej fazy badań klinicznych. Te zaplanowano na przyszły rok.
Big Pharma Day 2024: Drug discovery… i co dalej?
We wrześniu Centrum Transferu Technologii CITTRU organizuje czwartą edycję wydarzenia dla naukowców pracujących w obszarach okołolekowych.
ZESPÓŁ
NASI PRACOWNICY
PARTNERZY
Klaster Lifescience KrakówPACTTJagiellońskie Centrum Innowacji
Kontakt
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Centrum Transferu Technologii CITTRU
Uniwersytet Jagielloński
ul. Bobrzyńskiego 12,
30-348 Kraków

TELEFON:
+48 12 664 42 00
E-MAIL:
cittru@uj.edu.pl
Fundusze EuropejskieMNiSWInkubator InnowacyjnościUnia Europejska