Wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do utrzymania zaangażowania, budowania nawyków i kształtowania pozytywnych zachowań w nauczaniu.
Szkolenie przybliży możliwości zastosowania różnych form grywalizacji: tradycyjnej, z wykorzystaniem elementów gier strategicznych, RPG, planszowych i terenowych oraz wersji on-line, bazującej na wprowadzeniu online’owej platformy dostępnej dla każdego uczestnika w nią zaangażowanego.
Dzięki wykorzystaniu grywalizacji w prowadzonych zajęciach, uczeń/słuchacz będzie w stanie:
- pozyskać konkretną wiedzę – angażując się w ciekawe aktywności, które będą odpowiednio ustalane i monitorowane przez nauczyciela,
- podejmować wyzwania i ustalać zoptymalizowany plan działań w celu ich osiągnięcia,
- partnersko i konstruktywnie rywalizować z rówieśnikami,
- rozwijać logiczne myślenie,
- nauczyć się odpowiedzialności za podejmowane decyzje,
- radzić sobie z porażką, którą można zamienić w iterację powtórzeń,
- doskonalić umiejętność planowania, łączenia faktów i wyciągania wniosków,
- odkrywać i doceniać swoje mocne i słabe strony,
- nabrać pewności siebie,
- poznać jak wygląda praca projektowa oraz jak niezbędna jest współpraca i praca zespołowa.
Korzyści
- nabycie praktycznych umiejętności wdrażania i projektowania grywalizacji w programach edukacyjnych,
- ukazanie narzędzi cyfrowych oraz zasobów edukacyjnych (w tym otwartych zasobów edukacyjnych) do realizacji zajęć,
- poszerzenie własnego warsztatu pracy,
- doskonalenie umiejętności rozwijania kompetencji kluczowych,
- rozwijanie kompetencji cyfrowych,
- ukazanie możliwości wykorzystania grywalizacji w zwiększaniu zaangażowania uczniów/słuchaczy w proces edukacyjny (w tym w kształceniu zdalnym),
- poznanie założeń edukacji poprzez gry,
- nabycie praktycznych umiejętności wykorzystania gier edukacyjnych i grywalizacji w nauczaniu przedmiotowym.
Oferujemy
- szkolenia i warsztaty,
- pomoc przy zgrywalizowaniu konkretnych zajęć/tematów lekcji.
Problematyka poruszana podczas zajęć:
- Zabawa a gra;
- Gry tradycyjne i gry cyfrowe w edukacji;
- Edukacja poprzez gry;
- Zadania i funkcje edukacji poprzez gry i grywalizacji w postapandemicznym świecie;
- Kreatywność i metody rozwijające twórcze i projektowe myślenie (m.in. storytelling, Design Thinking, warsztat kreatywny);
- Grywalizacja – teoretyczne i praktyczne jej aspekty;
- Grywalizacja a motywowanie i zaangażowanie ucznia/słuchacza;
- Laboratorium grywalizacyjne (przykłady narzędzi i dobrych praktyk w zakresie gier i grywalizacji, zajęcia m.in. z twórcami/wdrożeniowcami gier i rozwiązań grywalizacyjnych, projektowanie własnych działań z zakresu grywalizacji i edukacji poprzez gry).
- Duże doświadczenie w badaniach nad zastosowaniami grywalizacji w obszarach biznesowym i edukacyjnym,
- Współpraca z dostawcami rozwiązań – platformy grywalizacyjne i możliwość wykorzystania ich narzędzi do wdrożenia grywalizacji,
- Opracowanie programów grywalizacyjnych i pomoc przy ich wdrożeniach w przedsiębiorstwach i dla nauczycieli.